معرفت علی (ع)

  5  سؤال دانشمندان یهودی از حضرت علی (ع)

    1- قفل آسمان و زمین چیست و کلید آن کدام است؟

         قفل آسمان و زمین شرک به خداست و کلیدش "لا اله الا الله"

2-  قبری که با صاحبش حرکت کرد کدام قبر است ؟

         قبری که با صاحبش حرکت کرد شکم آن ماهی بود که یونس ( یکی از پیامبران الهی )در هفت دیار گردش کرد.

3- آن کس که قوم خود را ترسانید در صورتی که نه جن بود و نه انس ؟

          مورچه ای بود که چون مرکب حضرت سلیمان را دید مورچگان را از خطر پایمال شدن بر حذر داشت.

4- آن زمینی که یک بار خورشید بر آن تابید و دیگر نتابید کجاست ؟

زمینی که تنها یک بار خورشید بر آن تابید و دیگر نتابید کف دریایی بود که موسی (ع) از آن عبور کرد و فرعونیان غرق شدند.

5 – آن موجودی که در غیر رحم مادر خلق شدند چه کسانی بودند؟

            موجودی که در غیر رحم مادر خلق شدند : آدم ، حوا ، عصای موسی ( که تبدیل به اژدها شد ) ،شتر حضرت صالح (ع) و گوسفندی بود که برای حضرت ابراهیم آمد.

علم بهتراست.

 

در روایت وارد شده كه ده نفر با هم، هم قول شدند گفتند مى‏ رویم و از على بن ابیطالب سوال مى‏كنیم اگر جواب همه ما را یكى داد مى‏فهمیم فضلى ندارد ولى اگر هر یكى از ما را از مساله واحد بنوع مخصوص جواب داد مى‏فهمیم كه رسول اكرم صلى‏الله علیه و آله راست فرموده: انا مدینه العلم على بابها من شهر علم هستم و على (علیه السلام) در آن شهر است.

جمعیت زیادی دور حضرت علی حلقه زده بودند. اولین مرد وارد مسجد شد. . .

و در فرصتی مناسب پرسید: یا علی! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟ علی در پاسخ گفت: علم بهتر است؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شداد.

مرد که پاسخ سؤال خود را گرفته بود، سکوت کرد. در همین هنگام مرد دیگری وارد مسجد شد و همان‌طور که ایستاده بود بلافاصله پرسید: اباالحسن! سؤالی دارم، می‌توانم بپرسم؟ امام در پاسخ آن مرد گفت: بپرس! مرد که آخر جمعیت ایستاده بود پرسید: علم بهتر است یا ثروت؟ علی فرمود: علم بهتر است؛ زیرا علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی. نفر دوم که از پاسخ سؤالش قانع شده بود، همان‌‌جا که ایستاده بود نشست. در همین حال سومین نفر وارد شد، او نیز همان سؤال را تکرار کرد، و امام در پاسخش فرمود: علم بهتر است؛ زیرا برای شخص عالم دوستان بسیاری است، ولی برای ثروتمند دشمنان بسیار! هنوز سخن امام به پایان نرسیده بود که چهارمین نفر وارد مسجد شد. او در حالی که کنار دوستانش می‌نشست، عصای خود را جلو گذاشت و پرسید: یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟ حضرت‌علی در پاسخ به آن مرد فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا اگر از مال انفاق کنی کم می‌شود؛ ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی بر آن افزوده می‌شود.

نوبت پنجمین نفر بود. او که مدتی قبل وارد مسجد شده بود و کنار ستون مسجد منتظر ایستاده بود، با تمام شدن سخن امام همان سؤال را تکرار کرد. حضرت‌ علی در پاسخ به او فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می‌دانند، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند. با ورود ششمین نفر سرها به عقب برگشت، مردم با تعجب او را نگاه ‌کردند. یکی از میان جمعیت گفت: حتماً این هم می‌خواهد بداند که علم بهتر است یا ثروت! کسانی که صدایش را شنیده بودند، پوزخندی زدند. مرد، آخر جمعیت کنار دوستانش نشست و با صدای بلندی شروع به سخن کرد: یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟ امام نگاهی به جمعیت کرد و گفت: علم بهتر است؛ زیرا ممکن است مال را دزد ببرد، اما ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد. مرد ساکت شد. همهمه‌ای در میان مردم افتاد؛ چه خبر است امروز! چرا همه یک سؤال را می‌پرسند؟ نگاه متعجب مردم گاهی به حضرت‌ علی و گاهی به تازه‌واردها دوخته می‌شد. در همین هنگام هفتمین نفر که کمی پیش از تمام شدن سخنان حضرت ‌علی وارد مسجد شده بود و در میان جمعیت نشسته بود، پرسید: یا اباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟ امام دستش را به علامت سکوت بالا برد و فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می‌شود، اما علم هرچه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد. مرد آرام از جا برخاست و کنار دوستانش نشست؛ آن‌گاه آهسته رو به دوستانش کرد و گفت: بیهوده نبود که پیامبر فرمود: من شهر علم هستم و علی هم درِ آن! هرچه از او بپرسیم، جوابی در آستین دارد، بهتر است تا بیش از این مضحکة مردم نشده‌ایم، به دیگران بگوییم، نیایند! مردی که کنار دستش نشسته بود، گفت: از کجا معلوم! شاید این چندتای باقیمانده را نتواند پاسخ دهد، آن‌وقت در میان مردم رسوا می‌شود و ما به مقصود خود می‌رسیم! مردی که آن طرف‌تر نشسته بود، گفت: اگر پاسخ دهد چه؟ حتماً آن‌وقت این ما هستیم که رسوای مردم شده‌ایم! مرد با همان آرامش قلبی گفت: دوستان چه شده است، به این زودی جا زدید! مگر قرارمان یادتان رفته؟ ما باید خلاف گفته‌های پیامبر را به مردم ثابت کنیم.

در همین هنگام هشتمین نفر وارد شد و سؤال دوستانش را پرسید، که امام در پاسخش فرمود: علم بهتر است؛ برای اینکه مال و ثروت فقط هنگام مرگ با صاحبش می‌ماند ولی علم، هم در این دنیا و هم پس از مرگ همراه انسان است.

سکوت، مجلس را فراگرفته بود، کسی چیزی نمی‌گفت. همه از پاسخ‌‌های امام شگفت‌زده شده بودند که نهمین نفر وارد مسجد شد و در میان بهت و حیرت مردم پرسید: یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟ امام در حالی که تبسمی بر لب داشت، فرمود: علم بهتر است؛ زیرا مال و ثروت انسان را سنگدل می‌کند، اما علم موجب نورانی شدن قلب انسان می‌شود.

نگاه‌های متعجب و سرگردان مردم به در دوخته شده بود، انگار که انتظار دهمین نفر را می‌کشیدند. در همین حال مردی که دست کودکی در دستش بود، وارد مسجد شد. او در آخر مجلس نشست و مشتی خرما در دامن کودک ریخت و به روبه‌رو چشم دوخت. مردم که فکر نمی‌کردند دیگر کسی چیزی بپرسد، سرهایشان را برگرداندند، که در این هنگام مرد پرسید: یا اباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟ نگاه‌های متعجب مردم به عقب برگشت. با شنیدن صدای علی مردم به خود آمدند: علم بهتر است؛ زیرا ثروتمندان تکبر دارند، تا آنجا که گاه ادعای خدایی می‌کنند، اما صاحبان علم همواره فروتن و متواضع‌اند. فریاد هیاهو و شادی و تحسین مردم مجلس را پر کرده بود. سؤال کنندگان، آرام و بی‌صدا از میان جمعیت برخاستند. هنگامی‌که آنان مسجد را ترک می‌کردند، صدای امام را شنیدند که می‌گفت: اگر تمام مردم دنیا همین یک سؤال را از من می‌پرسیدند، به هر کدام پاسخ متفاوتی می‌دادم.

فاطیما

پروردگارا ببخش مرا که انقدر حسرت نداشته هایم را خوردم ،

شاکر داشته هایم نبودم..  

 

ارزش واقعی زن

رخت زیبای آسمانی را
                            خواهرم با غرور بر سر کن
نه خجالت بکش نه غمگین باش
                            چادرت ارزش است ، باور کن
بوی ِ زهرا و مریم و هاجر
                            از پر ِ چادرت سرازیر است
بشکند آن قلم که بنویسد :
                           “دِمُدِه گشت و دست و پا گیر” است
توی بال ِ فرشته ها انگار
                            حفظ وقت ِ عبور می آیی
کوری ِ چشمهای بی عفت
                            مثل یک کوه نور می آیی
حفظ و پوشیده در صدف انگار
                            ارزش و شأن خویش می دانی
با وقاری و مثل یک خورشید
                            پشت ِ یک ابر ِ تیره می مانی
خسته ای از تمام مردم شهر
                            از چه رو این قدر تو غم داری ؟
نکند فکر این کنی شاید
                            چیزی از دیگران تو کم داری !!
قدمت روی شهپر جبریل
                            هر زمانی که راه می آیی
در شب ِ چادرت تو می تابی
                            مثل یک قرص ِ ماه می آیی
سمت ِ جریان ِ آب ها رفتن
                            هنر ِ هر شناگری باشد
تو ولی باز استقامت کن
                            پیش ِ رو جای بهتری باشد
پر بکش سمت اوج می دانم
                            که خدا با تو است در همه جا
پر بزن چادرت تو را بال است
                            و بدان می برد تو را بالا
در زمانی که شأن و ارزش جز
                            به دماغ و لباس و ماشین نیست
توی چادر بمان و ثابت کن
                            ارزش واقعی زن این نیست …!!!

 

 


 

تولد.........تولد اگه گفتین؟؟؟پسردرسخون و آروم بله آقای فلاحتی!!!!!

سلام

آقا امیرحسین

تولدتون مبارک

امیدوارم همیشه تو زندگیتون موفق وموید باشین و به آرزوهای زیباتون برسین.....

.

.

.

 اس ام اس تبریک روز تولد

گل غنچه کرد و غنچه شکفت و خداوند در بهترين روز تاريخ زيباترين هديه اش را به ما داد.

تولدت مبارک

اس ام اس تبریک روز تولد

ادامه نوشته

تولد آقای فلاحتی

تولد تکرار امیدواری خداوند است ، یادآوری این تکرار گرامی باد...

 

تولد و مرگ را درمانی نیست

 

مهم این است که فاصله میان این دو را شاد

 

زندگی کنیم . . .

 

تولدت مبارک امیرحسین

 

انشاالله درتمامی مراحل زندگیت موفق وپیروز باشی.

دوستی های کنسروی




 
این روزها کسی

به خودش زحمت نمی دهد

یک نفر را کشف کند!

زیبایی هایش را بیرون بکشد ...

تلخی هایش را صبر کند

آدم های امروز

دوستی های کنسروی می خواهند :

یک کنسرو

که فقط درش را باز کنند

بعد یک نفر

شیرین و مهربان

از تویش بپرد بیرون

و هی لبخند بزند

و بگوید

حق با توست!!!!

روز مادر

 


میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع 

فضائل صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 

هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه

 مادران تبریک و تهنیت  میگوئیم .

مادرم ای بهتر از فصل بهار

مادرم روشن تر از هر چشمه سار

مادرم ای عطر ناب زندگی

مادرم ای شعله ی بخشندگی

مادرم ای حوری هفت آسمان

مادرم ای نام خوب و جاودان

مادرم ای حس خوب عاشقی

مادرم خوشتر ز عطر رازقی

مادرم ای مایه ی آرامشم

مادرم ای واژه ی آسایشم

مادرم ای جاودان در قلب من

مادرم ای صاحب این جسم و تن

مادرم می خواهمت تا فصل دور

مادرم پاینده باشی پر غرور

مادرم روزت مبارک ناز من

مادرم تنها تویی آواز من
.     

مردم اغلب بی انصاف، بی منطق و خودمحورند...

 

                                     ولی آنان را ببخش...

 

اگر مهربان باشی، تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند...

 

                                   ولی مهربان باش...

 

اگر شریف و درستکار باشی،فریبت می دهند...

 

                                 ولی شریف و درستکار باش...

 

نیکیهای امروزت را فراموش میکنند...

 

                               ولی نیکوکار باش...

 

بهترینهای خود را به دنیا ببخش حتی اگر هیچگاه کافی نباشد،

 

و در نهایت می بینی که هر آنچه هست همواره میان "تو و خداوند" است

 

نه میان تو و مردم...

 

"دکتر علی شریعتی"

حوا اگر نبود تو آدم نمی شدی!

حوا اگر نبود تو آدم نمی شدی

تو اشرف خلایق عالم نمی شدی




شر بودی و برای خدا دردسر،اگر


حوا نبود، از سر او کم نمی شدی




یک شب در انزوای زمان خاک می شدی


دیگر حریف لشکر ماتم نمی شدی




در جنگل مجعد و ممنوعه ی خدا


گندم که هیچ، لایق جو هم نمی شدی




باید قبول کرد که حوا اگر نبود


اصلأ بساط عشق فراهم نمی شدی




حوا! تو هم بدان که اگر آدمی نبود



هاجر، سمیه، فاطمه، مریم...نمی شدی

حكايت پرهيزكاري يك طلبه ي جوان و قدرداني پادشاه از وي




 
حكايت پرهيزكاري يك طلبه ي جوان و قدرداني پادشاه از وي
 
آیت الله شیرازی در بخش دیگری از بیاناتشان با تاکید بر تقوا و پرهیز گاری اهل علم به بیان تقوای یکی از عالمان گذشته پرداخته و فرمودند: در روزگاران گذشته و در شبی نسبتاً سرد شاهزاده خانمی دیرهنگام به خانه اش باز می گشت که مدرسه ای دینی بر سر راه خود دید.
او که از تاریکی شب و خلوتی مسیر سخت ترسیده بود، با خود اندیشید که شب را در آن مدرسه سپری کند و با همین انگیزه وارد مدرسه شد.
اتفاقاً آن شب تنها یک طلبه ی مجرد در مدرسه بود و شاهزاده درب اتاق او را زد و طلبه با گشودن درب با دختری جوان روبه رو شد؛ دختری که به او پناه آورده بود تا شب را با اطمینان خاطر در آن مدرسه سپری کند، لذا او را به اتاق خود راه داد.
شاهزاده نیز با آرامش خاطر تا صبح در آن جا خوابید و بامدادان به خانه ی خویش بازگشت و چون از سوی پدر مورد بازخواست قرار گرفت، تماماً ماجرای خود را برایش بازگفت.
پادشاه که گفته ی دختر خود را باور نکرده بود کسانی را برای احضار طلبه ی یادشده گسیل داشت تا از ماجرا مطلع شود و با آمدن طلبه، وی دریافت که تقوای طلبه او را از نزدیک شدن به دختر و حتی گفتگو کردن با او بازداشته بود، لذا بر آن شد تا از او تشکر کند که در آن هنگام آثار تازه ی سوختگی بر روی انگشت او دید و علت آن را جویا شد.
طلبه ی جوان گفت: من جوانم و مجرد. دختر جوان تو شب گذشته را در اتاق من سپری کرد و چون شخص سومی حضور نداشت، شیطان بنای وسوسه گذاشته و من از ترس شکست در برابر او، انگشت خود را به آتش نزدیک می کردم تا هیجان شهوت را با سوزش آتش فرو نشانم.
بدین ترتیب شب را به صبح رساندم و خدای متعال مرا از دام شیطان و نفس امّاره نجات داد.
ایشان افزودند: شاهزاده خانم که سخنان طلبه ی جوان را شنید گفت: سخن او درست است و من بوی گوشت سوخته می شنیدم، اما نمی دانستم او با خود چنین می کند.
پادشاه که سخنان طلبه و تأیید دختر را شنید، دختر خود را به همسری آن طلبه درآورد و طلبه ی جوان پرهیزگار بعدها یکی از علمای بزرگ شیعه شد که او
 «جناب میرداماد» بود.

هر باغبان که گل به سوی برزن آورد/ شیراز را دوباره به یاد من آورد...

 من ديده ام تمام جهان را به چشم خويش
                                                        شيراز از تمام جهان خوش نماتر است

نيمه ي ارديبهشت، آغاز هفته ي شيراز رو، به تمامی شیراز دوستان ...به ویزه خودم و بچه های استان فارس تبريك ميگم!
پيشنهاد ميكنم اگه واستون امكان داره، ارديبهشت شيراز رو از دست نديد

آقایون با احتیاط...

برتری خانوم ها با اثبات

زنان بهتر حرف مي‌زنند

در يك مطالعه گسترده كه در سال 2008 در 3 كالج و دانشگاه آمريكا در بين دانشجوياني از نژادها و رنگ پوست‌هاي مختلف انجام گرفت، مشخص شد كه زنان در حين مطرح‌كردن جملات منظور خود را شفاف‌تر و درست‌تر بيان مي‌كنند. درواقع وقتي تصاويري به نمايش درمي‌آمد شركت‌كننده‌ها- چه زن‌ها و چه مردها- از طريق جملات زنان بهتر موضوع مرتبط با تصاوير را مي‌فهميدند. در واقع درك زنان از نمايش يك تصوير و سپس توضيح آن جامع‌تر، پرنكته‌تر و دقيق‌تر از مردان بود.



 زنان سريع‌تر هستند


براساس مطالعات انجام شده، شايد در دوهاي سرعت مردان از زنان پيش بيفتند، اما سرعت هماهنگي عملكرد بدن زن‌ها به‌طور متوسط از مردها بيشتر است. محققان در مطالعه‌اي كه در دانشگاه‌هاي هاروارد و بريكام انجام گرفت، متوجه شدند كه زنان به‌راحتي مي‌توانند عملكرد ميان مغز و اندام‌هاي خود را هماهنگ كرده و سريع‌تر براي انجام يك كار برنامه‌ريزي كنند. جالب است بدانيد، در يك مطالعه گسترده هم مشخص شد كه براساس ساعت فيزيولوژيك بدن،‌ عملكرد بدن زنان طي يك روز 6 دقيقه كوتاه‌تر از مردان است، درواقع بدن آن‌ها به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده كه در طول زماني كمتر از روز تمام كارها را به پايان برساند.






زنان دانشگاه‌ها را فتح كرده‌اند

حالا تقريبا در تمام جهان، در رشته‌هاي دانشگاهي، چه در پذيرش و چه در فارغ‌التحصيلي، زنان موفق‌تر از مردان هستند. در سال تحصيلي 2009-2008 در آمريكا، 60درصد از سهميه فوق‌ليسانس در تمامي رشته‌ها توسط زنان اشغال شده و براي اولين‌بار در طول تاريخ ميزان زنان فارغ‌التحصيل در رشته دكترا از مردان بيشتر بود (51درصد به 49درصد) اين نسبت در سال‌هاي بعد بيشتر هم خواهد شد و در تمامي مقاطع تحصيلي ميزان دانشجويان زن از دانشجويان مرد بيشتر خواهد بود.



آن‌ها به سلامت فكر مي‌كنند

زنان در كشورهاي آمريكا و كانادا، براساس آمار موسسه‌هاي بهداشتي بسيار بيشتر از مردان به فكر سلامت خود هستند و به‌طور منظم به پزشكان مراجعه كرده و براي پيگيري بيماري‌هاي خود هم بيشتر و منظم‌تر به پزشك مراجعه مي‌كنند.



زنان قوي‌تر هستند

مطالعه‌اي كه در سال 2009 توسط پژوهشگران دانشگاه كل گپل انجام شده است نشان مي‌دهد، در بدن زنان مكانيسم‌هايي وجود دارد كه احتمال ابتلاي آن‌ها به بيماري‌هاي عفوني را كاهش مي‌دهد، در واقع مي‌توان گفت كه آن‌ها مكانيسم‌هاي تدافعي بهتري دارند.   اين مطالعات نشان داد، استروژن موجود در بدن زنان آنزيمي را كه باعث برهم خوردن سيستم ايمني بدن و ابتلا به عفونت مي‌شود را غيرفعال مي‌كند. احتمالا در آينده به مردان دچار مشكلات سيستم ايمني و عفونت‌هاي مكرر درمان‌هاي حاوي استروژن تجويز شود.



تغذيه زنانه بهتر است

مطالعه‌اي كه در 8 كشور اروپايي طي 3 سال انجام شده است نشان مي‌دهد، درصد زيادي از كودكان حالا به‌طور منظم از غذاهاي فست‌فود استفاده مي‌كنند (بين 20تا 35 درصد از كودكان زير 16سال در اين كشورها حداقل 3بار در هفته غذاهاي فست‌فود مصرف مي‌كنند)، اما در ميان بالغان ميزان مصرف فست‌فود و گرايش به آن در ميان دختران كمتر از پسران است. در واقع اين مطالعه نشان داد، اطلاعات در مورد تغذيه سالم در زنان بيشتر است و آن‌ها الگوي تغذيه سالم‌تر و مناسب‌تري نسبت به آقايان دارند.



بيماري مردانه

هموفيلي بيماري است كه در آن انعقاد خون دچار مشكل مي‌شود. در اين حالت اگر در نقطه‌اي از بدن خونريزي پيش بيايد خونريزي ادامه مي‌يابد و حتي ممكن است به مرگ فرد بينجامد. اين بيماري به دليل وجود مشكلي در كروموزوم X رخ مي‌دهد، در مردان كه فقط يك كروموزوم X دارند اين حالت بسيار شايع‌تر از زنان است كه ‌2‌كروموزوم X دارند. درواقع نسبت شيوع اين بيماري در مردان بيش از 30 برابر زنان است. 



زنان‌ نيكوكارترهستند

مطالعه‌اي كه سال 2010 انجام شد نشان داده كه زنان نسبت به مردان با سطح درآمد مشابه خود بيشتر در كارهاي خيرخواهانه و اعانه دادن شركت مي‌كنند و تمايل بيشتري به حضور در فعاليت‌هاي نيكوكاران و اقدامات عام‌المنفعه دارند.



زنان قلب سالم‌تر دارند

در كل زنان نسبت به مردان كمتر در معرض خطر مشكلات قلبي هستند تا قبل از سن يائسگي، اين موضوع به‌خاطر اثرات محافظتي هورمون‌هاي زنانه است اما بعد از آن هم باز زنان كمتر از مردان هم‌سن خود در خطر هستند، چرا؟ چون بدن آن‌ها نسبت به عوامل مساعدكننده ابتلا به بيماري‌هاي قلبي مثل ديابت و سطح كلسترول خون، پاسخ بهتري مي‌دهد. درضمن زنان پس از ابتلا به مشكلات قلبي شيوه زندگي سالم‌تري را در پيش مي‌گيرند و سطح چربي خون و سطح قندخون آن‌ها نسبت به مرداني كه شرايط مشابه دارند پايين‌تر و مناسب‌تر است. نكته مهم در مورد شرايط قلبي اين است كه طولاني‌ترين طول عمر پس از جراحي قلب هم مربوط به يك زن است. در سال 1924 سادي پوردي، دختر 17 ساله انگليسي كه مشكل قلبي مادرزادي داشت، تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت. آن موقع پزشكان فكر مي‌كردند كه او از اين عمل جراحي جان سالم به در نخواهد برد، ولي پوردي نه تنها زنده ماند كه 80 سال پس از آن عمل جراحي هم عمر كرد تا نامش در كتاب ركوردهاي گينس جاودانه شود.



صورت‌هايي كه زودتر درمان مي‌شوند


بايد گفت كه اين اتفاقي است كه مي‌تواند باعث خوشحالي زنان شود، پس از اعمال جراحي صورت،‌ روند بهبود در زنان سريع‌تر از مردان است. البته اين موضوع خاص عمل‌هاي جراحي زيبايي نيست و حتي در موارد مربوط به برداشتن توده سرطاني، مثلا سرطان پوست از روي صورت، ديده شده است كه روند بهبود در صورت زنان  سريع‌تر از مردان است. اين يك دليل علمي دارد. دكتر فيل هائك، مدير انجمن ملي جراحان پلاستيك و ترميمي آمريكا مي‌گويد: «سلول‌هاي پوست و فوليكول‌هاي مو در مردان به خون بيشتري احتياج دارند، طبيعي است كه اين باعث تاخير در روند بهبود آن‌ها شود. صورت مردان نسبت به زنان عضلاني‌تر است و براي همين روند ترميم در آن‌ها طولاني‌تر و مشكل‌تر است. »


به گزارش گروه خواندنی های مشرق، خانمها معتقدند که می توانند بعضی از کارها را به نحو احسن انجام دهند، ولی بهتر است این ادعاها، استدلالی را هم در بر داشته باشند. تحقیقات انجام شده در آمریکا ثابت می کند که اکثر بانوان در انجام این ۸ کار از مردان بهترند.
 
 
 
رهایی از شکست عشقی

بر طبق تحقیق انجام شده از ۱۰۰۰ فرد مجرد در مجله Journal of Health and Social Behavior مشخص شده که مردان در هنگام شکست عشقی، زمان بیشتری را نسبت به زنان در ناراحتی و غم ناشی از جدایی و شکست سپری می کنند.
 

رانندگی در شهر
 
 

تحقیقات ترافیکی انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که ۸۰٪ عاملین تصادفات شهری مردان بوده اند. زنان به سبب رعایت احتیاط کمتر از مردان دچار حادثه می شوند.

 

تحصیلات آکادمیک
 

 

بر طبق آمار Bureau of Labor ، دانشگاه ها به ازای هر ۱۰۰ مردی که فارغ التحصیل می شوند، ۱۸۵ زن را فارغ التحصیل می کنند. آنها تخمین می زنند که تا سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۱٪ لیسانس ها، ۶۳٪ فوق لیسانس ها و ۵۸٪ فارغ التحصیلان مقطع دکترا زن باشند.

آدرس دادن و راهبری
 

 

محققان دانشگاه سنت جوزف در فیلادلفیا گروهی از مردان و زنان را تحت آزمایش قرار دادند تا آدرس مکان های توریستی محبوب را بدهند و به طور کامل شرح دهند که چگونه می توان به آنجا رسید. آنها به این نتیجه رسیدند که خانمها خیلی دقیق تر از آقایان انجام می دهند. محققان معتقدند که بانوان هنگام آدرس دادن پس از اندکی مکث و بررسی کل مسیر آنرا به زبان می آورند و این در حالی است که آقایان به محض اینکه از آنها سوال می پرسید، شروع به پاسخ دادن می کنند و در حین پاسخ دادن مدام خود را تصحیح می کنند.

 

سرمایه گذاری
 
 

مردها بیشتر از زنان در فروش سهام خود دچار اشتباه می شوند و ضرر بیشتر شامل حالشان می شود. مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان می دهد که سرمایه بانوان شرکت کننده در بازار بورس بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با ۱۰٪ رشد همراه بوده و این رقم ۳٪ از رشد کل شاخص بورس و ۴٪ از میزان رشد متوسط سرمایه مردان بالاتر بوده است.

 

حافظه‌ی بهتر
 
 

۲ مطالعه جدید اثبات کردند که زنان ۵ درصد بیشتر از مردان قدرت به خاطر سپاری کلمات و چهره ها را دارند. همینطور تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸ که در سوئد انجام شد، نشان داد که زنان قدرت بیشتری در حفظ کلمات، اشیا و تصاویر در ذهنشان دارند.

 

چکش زدن
 
 

زنان ۱۰٪ از مردان در وارد کردن ضربه توسط چکش دقیق تر اند و ضربه را با نیروی متناسب وارد می کنند. این نتایج را دانشگاه ماساچوست پس از انجام تحقیقات بر روی زنان و مردان اعلام نمود.

 

گویندگی اخبار
 

 

محققان سوییسی بر این باورند که اخباری که توسط گویندگان زن گفته می شوند، اعتبار بیشتری را نزد بینندگان به نسبت اخبار گفته شده توسط مردان کسب می کنند

...

 

وکیل زرنگ

 

مسئولین یک مؤسسه خیریه متوجه شدند که وکیل پولداری در شهرشان زندگی می‌کند و تاکنون حتی یک ریال هم به خیریه کمک نکرده است. پس یکی از افرادشان را نزد او فرستادند.

مسئول خیریه: آقای وکیل، ما در مورد شما تحقیق کردیم و متوجه شدیم که الحمدالله از درآمد بسیار خوبی برخوردارید اکنون هیچ کمکی به خیریه نکرده‌اید. نمی‌خواهید در این امر خیر شرکت کنید؟

وکیل: آیا شما در تحقیقاتی که در مورد من کردید، متوجه شدید که مادرم بعد از یک بیماری طولانی سه ساله، هفته پیش در گذشت و در طول آن سه سال، حقوق بازنشستگی‌اش کفاف مخارج سنگین درمانش را نمی داد؟

مسئول خیریه: (با کمی شرمندگی) نه، نمی‌دانستم. خیلی تسلیت می‌گویم.

وکیل: آیا در تحقیقاتی که در مورد من کردید، فهمیدید که برادرم در جنگ هر دو پایش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند کار کند و زن و ٥ بچه دارد و سال‌هاست که خانه نشین است و نمی‌تواند از پس مخارج زندگیش برآید؟

مسئول خیریه: (با شرمندگی بیشتر) نه. نمی‌دانستم. چه گرفتاری بزرگی ...

وکیل: آیا در تحقیقاتتان متوجه شدید که خواهرم سال‌هاست که در یک بیمارستان روانی است و چون بیمه نیست در تنگنای شدیدی برای تأمین هزینه‌های درمانش قرار دارد؟

مسئول خیریه که کاملاً شرمنده شده بود گفت: ببخشید. نمی‌دانستم این همه گرفتاری دارید ...

وکیل: خوب. حالا وقتی من به این‌ها یک ریال کمک نکرده‌ام، شما چطور انتظار دارید به خیریه شما کمک کنم؟

 

 

!!!

 

فریدون گیلانی :


الماسهای دیده‌ی من، مشتری نداشت

                   گوهر شناس بود، فقط آستین من....


تولد تولد تولد خانم زهره رعیت

 

 

 

سلام

زهره جون خودم

عزیزم تولدت مبارک

انشا...همیشه سربلندو سر زنده باشی به آرزوهات برسی........

.

.

.

عزیزترینم

باهات میام نفس نفس / تو آسمون ، توی قفس

از اولش تا آخرش / دوستت دارم ، همین و بس

تولدت مبارک

 KissesKisses

ادامه نوشته

!!!!...به همین سادگی...!!!!

 

نیاز نیست انسان بزرگی باشیم ...
 " انسان بودن " خود ، نهایت بزرگی است .
  می توان ساده بود ولی انسان بود
   به همین سادگی ...

لازمه

گاهی لازم است كوتاه بيايی

گاهی نمی‌توان بخشید و گذشت...

اما می‌توان چشمان را بست و عبور کرد گاهی مجبور می‌شوی نادیده بگیری

گاهی نگاهت را به سمت ديگر بدوز که نبینی ...


پ . ن :

بقیه متن رو شما کامل کنید

گاهی ...

بازم شیرینی ...عجب سالیه امسال....سالی که نیکوووست از بهارش ....

ازدواج تنها پیوند زمینی است که در آسمانها بسته میشود

پیوند زیبایتان مبارک باد

 

مژده... مژده............ههههههه

بازم ....مژده....بازم شیرینی.....شیرینی... بازم .بازم....

به اطلاع همکلاسی ها ی محترم...پرستاران آفتابی...میرسانم

که باز هم همکلاسی های اردکانی گل کاشتن....

بله...درست متوجه شدید ...دوباره منتظر شیرینی از طرف اردکانی هااااااا

باشید...

خب حالا حدس بزنید ..از طرف کی؟؟؟

؟؟؟؟؟؟

اصرار نکنید که نمیگم...

خب دوس دارم...خودم این پستو گذاشتم....مبخام کنجکاوتون کنم....

میتونم ...ودوس دارم ...تواناییشم دارم..... به هیشکی هم نمیگم....

حالا گریه نکنید ...شاید بگم البته بعد از اینکه حدس و تبریکااااااا رو گفتید.

نمیدونم چرا این روزا کم پیدا شدیدااا...هااا....؟؟؟

اینم باشه جریمتون...

 



پیوندتان مبارک با آرزوی خوش بختی و بازم خوش بختی و

 همیشه خوش بختی

این شعاره پرستاران آفتابه...

 

 

 

اگه گفتین تولد کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تولد آقای کریمی ..

سلام

آقا عبدا...

تولدتون مبارک

امیدوارم همیشه و همه جا موفق وسربلند باشین وبه آرزوهاتون برسین....

.

.

.

باز کن پنجرهها را که نسيم
روز ميلاد اقاقي ها را
جشن ميگيرد
و بهار
روي هر شاخه کنار هر برگ
شمع روشن کرده است

تولدت مبارک

 Click here to enlarge

ادامه نوشته

مهساحل..3

     

 عطر دستانی را داری که :

       " پرنده ای را از قفس آزاد کرده اند "

              مولای من ، دریاب مرا که در قفس خویش مانده ام ...

 

جملات زیبا گیله مرد
================

السلام علیک یا سیدنا و مولانا یا اباالحسن یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام

جملات زیبا گیله مرد


 

برای یاد کردن ت ، منتظر مناسبتها نمی شوم که یادت بهترین مناسبت و موهبت است

مهساحل..2

 

جملات زیبا گیله مرد

روزگارم این است :

    دلخوشم با غزلی...

         تکه نانی ، آبی..

              جمله ی کوتاهی...

                         یا به شعر نابی...

و اگر باز بپرسی گویم :

       دلخوشم با نفسی...

             حبه قندی ، چائی...

                     صحبت اهل دلی ...

                         فارغ از همهمه ی دنیایی ...

٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

یه روزی ...یه جایی ...یکی ...میگفت : دلخوشی ها کم نیست ، دیده ها نا بیناست ...!!!

جملات زیبا گیله مرد